KATEGORIE

  • Úvod
  • Blog
  • Češi nechtějí to nejlevnější, ale poptávka po ekonomicky výhodných motorových pohonech pro vrata a brány prudce roste ...

Češi nechtějí to nejlevnější, ale poptávka po ekonomicky výhodných motorových pohonech pro vrata a brány prudce roste

Češi nechtějí to nejlevnější, ale poptávka po ekonomicky výhodných motorových pohonech pro vrata a brány prudce roste

Jednou z oblastí, kde se investoři snaží uspořit, jsou proto, mimo jiné, také motorové pohony pro vrata a brány. Na novou situaci na trhu rychle zareagovala italská společnost Benincà Group, která na českém trhu začala nabízet nový způsob prodeje svých velice inovativní a kvalitních produktů. Nový prodejní model umožňuje zákazníkům nakupovat za velice zajímavé ceny. O kompletní digitalizaci prodejního procesu, nových produktech a výhledech do budoucna jsme si povídali s ředitelkou společnosti BENINCA' CS s.r.o, p. Evou Kolarov. 

Jak se současná ekonomická situace ve vašem oboru aktuálně projevuje?

Pociťujeme drobné ochlazení poptávky především v oblasti B2B. Je to dáno především změnou podmínek a zvyšováním úroků u hypotečních úvěrů. Zákazníci našich servisních partnerů se totiž v současné době v mnoha případech potýkají se zvýšenou finanční náročností svých staveb a tak mnohdy zvažují, které položky odsunou na pozdější dobu, případně hledají ekonomičtější řešení.

Znamená to, že Češi poptávají ta nejlevnější řešení?

Vůbec ne. Český zákazník je na jedné straně velmi „price sensitive“, ale na druhé straně vyžaduje stoprocentní kvalitu. Chápe, že nákup extrémně levných produktů, například čínské provenience, se málokdy vyplatí.

Co vaši servisní partneři? Máte i pro ně připraven nějaký program?

Na začátku listopadu jsme spustili pro naše obchodní partnery nový e-shop www.beninca-prodej.cz Registrovaní klienti teď mohou při nákupu zboží využívat různé cenové programy, stahovat si manuály, návody k instalaci, prohlášení o shodě a další certifikáty a osvědčení. Zatímco například u nákupu letenek, nebo televize, je takový obchodní model běžný, digitalizace v našem oboru ještě tak úplně samozřejmá není. Věřím proto, že výhody našeho online shopu bude využívat stále více servisních partnerů. Tímto způsobem totiž mohou uspořit významné finanční prostředky.

Troufnete si odhadnout, jak se bude váš obor v příštím roce obchodně vyvíjet?

Budeme-li se bavit o České republice, tak z celkového pohledu to bude pravděpodobně velice náročný rok. Uvidíme, jak se bude vyvíjet trh s energiemi, zda nebudou stoupat ceny pohonných hmot a zda se České národní bance podaří i nadále držet kurz koruny vůči euru. Budeme se snažit ceny držet co to půjde.

Spousta podnikatelů se potýká s problematickou a drahou logistikou. Jak je to u vás?

Máme ohromnou výhodu v tom, že vyrábíme v Itálii, tedy cca 1200 kilometrů od Česka a jsme tak v dodávkách motorových pohonů pro vrata a brány na českém trhu pravděpodobně nejen nejrychlejší, ale také nejlevnější. Máme to prostě kousek. S tím souvisí i další ohromná výhoda pro naše zákazníky a servisní partnery. Skladem totiž máme více než 95 % všech náhradních dílů. Nestane se tak situace, kdy by bylo potřeba na nějaký náhradní díl čekat.

Děkujeme za rozhovor